sobota, 12 maja 2012

Z serii kulinarnej: Tofu z sosem sojowym

Tofu z sosem sojowym:





Składniki dla jednej osoby:
1 łyżka sosu sojowego
2 łyżki wody
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka bazylii
0,5 łyżeczki curry
0,5 łyżeczki oleju kokosowego (można też oliwę, ja akurat miałam go pod ręką)
szczypta pieprzu
100g tofu (plaster)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki do marynaty wymieszać w głębszym pojemniku. Umieścić w nich tofu, wsadzić do lodówki i trzymać tam w woli uznania. Polecam trochę dłużej, ponieważ tofu bez dobrego nasiąknięcia nie smakuje zbyt dobrze. (Ja trzymam ok 2h) Musi być dobrze przyprawione.  Następnie gdy uznamy, że już chcemy spożyć to danie, wybieramy: patelnię grillową, patelnię teflonową, bądź jak ja sandwich :) Gdy zobaczymy, że skórka się przypiecze, kładziemy na talerz, ja przyozdabiam kiełkami i spożywamy ;)

Czas przygotowania(20min + ile kto chce trzymanie w marynacie)
Koszt: 3-4zł dla jednej osoby.
Kaloryczność: ok 130kcal
Skąd składniki: po prostu jakiś lepszy supermarket, ja znalazłam 300g tofu na dziale z sushi za 6zł, co wystarcza na 3 porcje. Nie polecam tych sklepów ze zdrową żywnością, dlatego że mają zawyżone ceny za te same produkty, które są w lepszych supermarketach.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz